Vrijwilligers gezocht voor carnaval

vrijdag 9 februari 2024

In 2023 was het spannend hoe de opkomst zou zijn. Maar deze was fantastisch! Het was een geweldig feest. De opgedane kennis wordt gebruikt om de komende editie nog beter te maken en verder te professionaliseren. Op uitnodiging van de Stichting TVCO en met medewerking van ’t Oale Roadhoes en De Kroeg worden de sportverenigingen TVC ’28 (voetbal), Jolly Jumpers (basketbal) en Dynamo Tubbergen (volleybal) gevraagd om vrijwilligers te leveren voor het fantastische feest rondom de optocht die deze keer op vrijdag 9 februari 2024 plaats zal vinden. Er is feest in 2 tenten, één op het centrale plein van ’t Oale Roadhoes en één achter de protestantse kerk van De Kroeg. De verenigingen ontvangen voor de inzet van vrijwilligers een vergoeding.

Traditioneel verzorgen de verenigingen samen hand- en spandiensten bij de opbouw van eettenten, de inrichting van de barren, het opruimen van de tenten ’s nachts en gedurende de ochtend na het feest het opruimen van o.a. het feestterrein en de omliggende straten. Tijdens het feest verzorgen de voetbal en de volleybal de bezetting van de barren en de basketbal verzorgt de catering.

In totaal zijn alleen van deze 3 verenigingen al zo’n 100 vrijwilligers in touw. Het samenwerken is erg gezellig en je bent aanwezig bij een knalfeest! Niet te vergeten hebben we onze eigen kleine afterparty aangeboden door ’t Oale Roadhoes. We hebben jouw hulp nodig. Dit evenement levert de verenigingen een belangrijke financiële bijdrage op. Mede hierdoor kunnen we de contributie van alle leden betaalbaar houden. Zet je in voor je club en help ons er weer een fantastisch feest van te maken.

Mocht je nog vragen hebben dan kun je terecht bij de coördinator(en) van je eigen club.

    • Dynamo – Jan Hein Leus (06-23968158) en Joost Sannen (06-15088046)
    • TVC – Gijs Heerts (06-83055404)
    • Jolly Jumpers – Harry Steggink (06-54918623)
  • Opbouwploeg vrijdag 9:30 – 15:00 uur. Vrijdag wordt er de gehele dag gewerkt aan allerlei zaken rondom de barren. Denk aan elektriciteit, verlichting, inpakken koelkasten en klaarzetten overige drank.
  • Routebewaker – vrijdag 14:00 – 18:00 uur óf 18:00 – 21:00 uur. Als routebewaker begeleid je deelnemers of bezoekers naar de juiste plek. Je informeert bij eventuele problemen de organisatie via portofoon. Er zijn routebewakers nodig op vaste plekken. Dat kan zijn bij het opstelterrein van de deelnemers. Dit begint al ruim voor de optocht tot de laatste deelnemer aangesloten is bij de optocht. Ook tijdens de optocht zijn er bewakers nodig. Je staat op een vaste plek, eventueel met een maatje.
  • Garderobe – vrijdag 19:30 – 3:00 uur. Dit keer is er volop ruimte om te lopen en de jassen op te hangen omdat het pand van Derksen hiervoor wordt gebruikt. Dit maakt de aanname/afgifte en het opbergen van jassen goed mogelijk.
  • Entree – vrijdag 19:30 – 24:00 uur. Bij de verschillende entrees worden, onder begeleiding van tenminste 1 beveiliger, de bezoekers gecontroleerd toegang gegeven. Per entree staan er 3 vrijwilligers. Deze taak is naar verwachting rond 24:00 uur afgerond.
  • Raptap – vrijdag 20:00 – 3:00 uur. Bij de raptap worden er meerdere glazen tegelijk getapt. Een raptap bedien je met tenminste 2 personen. Eentje plaatst schone (plastic) bierglazen in een tray. De andere tapt en schuift de hele tray door de raptap.
  • Bar – vrijdag 20:00 – 3:00 uur. Bij de bar worden de drankjes ingeschonken en uitgegeven. Je werkt aan het inschenken of aan het uitgeven en hierin kan afgewisseld worden.
  • Warme hap – vrijdag 20:00 – 3:00 uur. Je helpt mee bij de uitgifte van een warme hap voor de feestgangers.
  • Muntentelling – vrijdag 21:00 – 3:00 uur. De munten worden opgehaald bij de barren. Hier verzamel je munten bij de verschillende barren en pendel je tussen een locatie binnen. Op deze locatie worden de munten gezamenlijk geteld door een vrijwilliger van de verenigingen en de organisator. Vervolgens worden de munten weer het verkoopcircuit ingebracht.
  • Opruimploeg – zaterdag 9:30 – 12:00 uur. Op zaterdagochtend van wordt het feestterrein en de aangrenzende straten schoongeveegd met bladblazers en bezems e.d.

 

Na afloop worden de tenten en barren gezamenlijk opgeruimd en drinken wij er nog een paar op de goede afloop. Geef je hieronder op! Het is mogelijk om je voorkeur voor meerdere taken op te geven.

Graag per vrijwilliger één opgave indienen. Hiermee doe je de organisatie een groot plezier.
Schakel JavaScript in je browser in om dit formulier in te vullen.
Dit nummer wordt alleen gebruikt om je op de hoogte te houden waar van toepassing.
Ik ben vrijwilliger namens
Geef je voorkeur(en) op
Wij houden bij de uiteindelijke indeling zoveel mogelijk rekening met de opgegeven voorkeur(en). Je kunt je voor meerdere taken aanmelden.